rejestracja: 17 8 666 700

Leczymy innowacyjnie

Jako wiodąca placówka medyczna wykonujemy innowacyjne procedury w zakresie chirurgii małoinwazyjnej:

kręgosłupa:

• małoinwazyjne stabilizacje przy złamaniach kręgosłupa - technika sexten, werteboplastyka
  • nukleoplastyka – małoinwazyjne usuwanie tkanki jądra miażdżystego w obrębie krążków międzykręgowych kręgosłupa lędźwiowego i szyjnego
  • endoskopowe leczenie dyskopatii w odcinku lędźwiowym, szyjnym i piersiowym z zastosowaniem techniki endoskopowej Max Moore Spine, termoablacje
  • endoskopowe usuwanie dysków – więcej

stawu barkowego :

• artroskopowa naprawa uszkodzeń pierścienia rotatorów
  • artroskopowe leczenie niestabilności barku
  • artroskopowe leczenie zwyrodnienia stawu barkowo-obojczykowego
  • protezoplastyka stawu ramiennego

nadgarstka:

• endoskopowe leczenie zespołu cieśni kanału nadgarstka

stawu biodrowego:

• protezoplastyka krótkotrzpieniowa, anatomiczna z użyciem wszczepów tytanowych z zastosowaniem artykulacji porcelanowych, oxynium, polietylenowych, metalowych

stopy:

• przezskórna, małoinwazyjna korekcja palucha koślawego i deformacji przodostopia sposobem de Prado

Przeprowadzamy również małoinwazyjne zabiegi zmniejszające ból towarzyszący schorzeniom kręgosłupa - m.in. blokady i termolezje. Zabiegi małoinwazyjne są wykonywane zazwyczaj w znieczuleniu miejscowym.

LECZENIE BIOLOGICZNE Z ZASTOSOWANIEM KOMÓREK REGENERACYJNYCH

Od początku 2015 r. prowadzimy terapie ortopedyczne wykorzystujące komórki regeneracyjne pozyskiwane z tkanki tłuszczowej w leczeniu schorzeń narządu ruchu. Nasze dotychczasowe doświadczenie opiera się na leczeniu pacjentów, u których zostały zdiagnozowane zmiany zwyrodnieniowe w obrębie stawu biodrowego, skokowego i kolanowego. Jako jedyna placówka na Podkarpaciu stosujemy komórki regeneracyjne, pozyskane w technologii Lipogems, w przypadku stwierdzenia degeneracji krążka międzykręgowego (tzw. czarny dysk).

Komórki regeneracyjne podane w chorobowo zmienione miejsce dążą do naprawy uszkodzo-nych chrząstek stawowych i tkanek oraz zmniejszenia stanu zapalnego, wzmacniając natu-ralne procesy regeneracyjne organizmu.

LECZENIE BIOLOGICZNE Z ZASTOSOWANIEM CZYNNIKÓW WZROSTU PRP
metodą RE-COVER

Osocze bogatopłytkowe (Platelet Rich Plasma) jest autologicznym koncentratem płytek krwi pozyskiwanym w procesie wirowania krwi pełnej. Krwinki płytkowe uwalniają siedem podstawowych czynników wzrostu odpowiedzialnych za procesy gojenia. PRP znajduje zastosowanie w leczeniu urazów oraz przewlekłych patologii ścięgien i wiązadeł. Działanie czynników wzrostu przyczynia się do przywrócenia prawidłowej budowy uszkodzonych tkanek oraz zapobiegania dalszej ich degeneracji.

Wybrane schorzenia, w których zastosowanie PRP przyspiesza i wspomaga leczenie:

• entezopatia - choroba zwyrodnieniowa przyczepu ścięgna
  • entezopatia rozcięgna podeszwowego
  • przewlekłe zapalenie oraz choroba zwyrodnieniowa ścięgna achillesa
  • entezopatia mięśni prostowników nadgarstka (łokieć tenisisty)
  • entezopatia mięsni zginaczy nadgarstka (łokieć golfisty)
  • tendinopatia więzadła właściwego rzepki (kolano skoczka)
  • urazy mięśni szkieletowych

W przypadku choroby zwyrodnieniowej stawu podajemy preparat o nazwie Cellular Matrix, który w swoim składzie zawiera aż dwie substancje czynne: kwas hialuronowy (HA), o działaniu przeciwbólowym oraz osoczowe czynniki wzrostu PRP, o właściwościach stymulujących i przeciwzapalnych.

PROTEZY NA INDYWIDUALNE ZAMÓWIENIE

Współpracujemy z wiodącym szwajcarskim producentem protez stawu biodrowego i kola-nowego firmą Symbios Orthopédie SA. Swoim pacjentom oferujemy wykonanie protezy stawu biodrowego, odpowiednio dostosowanej do ich indywidualnych warunków anato-micznych.

Proces przygotowania polega na badaniu tomograficznym (według specjalnego protokołu z cyfrową wizualizacją przestrzenną) chorego stawu biodrowego, kolana i stawu skokowego. Dane uzyskane z badania TK przekazywane są do firmy Symbios Orthopédie SA, gdzie pro-jektowany jest niepowtarzalny kształt trzpienia protezy dostosowany wyłącznie dla kon-kretnego pacjenta. Zaprojektowana proteza wytwarzana jest następnie przy pomocy precyzyjnych obrabiarek i odpowiednio oznaczona (nazwiskiem pacjenta, lekarza prowadzącego) wraz z dokumentacją dotyczącą wysokości resekcji kości, wielkości głowy i panewki protezy zostaje przesłana do naszego Szpitala.

Osoby zainteresowane zachęcamy do kontaktu z lekarzem, specjalizującym się w wymianie stawów biodrowych.

Opracowanie: Marta Bochenek
Data ostatnej modyfikacji: 2017-06-28