rejestracja: 17 8 666 700
(wersja HTML artykułu, który ukazał się w Super Nowościach 12.08.2011)

Źródło: Super Nowości
Autor: Anna Moraniec

- Zabieg wziernikowania stawu biodrowego (artroskopii) przeprowadziliśmy u 32-letniego mężczyzny i 43-letniej kobiety, u których występował ból biodra przy niemej radiologii (bez zmian widocznych na zdjęciu RTG) – mówi Sławomir Majcher, specjalista ortopeda traumatolog ze Szpitala Specjalistycznego im. św. Rodziny w Rudnej Małej.

Przeprowadzony w ten sposób zabieg operacyjny uwalnia staw od bólu, a bardzo często likwidując przyczynę, opóźnia powstawanie zmian zwyrodnieniowych, często nawet im zapobiega. Z racji tego, że jest mało inwazyjny (narzędzia wprowadzane są przez dwa małe nacięcia jedno-, dwucentymetrowe, pacjent po tygodniu może chodzić. W dodatku odczuwa mniejszy ból, a zabieg niesie mniejsze ryzyko powikłań.

Naprawiają to, czego nie widać na zdjęciu
Zabieg artroskopii jest uznaną metodą diagnostyczna i terapeutyczną w przypadkach: uszkodzenia obrąbka stawowego, uszkodzeniach chrząstki, wolnych ciałach blokujących, ruch stawu, zapalenia błony maziowej, patologiach więzadła, które wywołują nawracające dolegliwości bólowe nasilające się szczególnie po wzmożonej aktywności ruchowej, ustępujące w spoczynku, ograniczające zakres ruchomości i niewidoczne w początkowym okresie zmian na zdjęciu przeglądowym stawu biodrowego. Bardzo często w przypadku braku możliwości postawienia prawidłowego rozpoznania artroskopia stawu biodrowego jest używana do badania diagnostycznego (dzięki małej inwazyjności i dużej precyzji).

informacja 17 8 666 700